صفحات

۱۳۹۰ مهر ۱۶, شنبه

نمونه عکسهای قابل قبول وغیر قابل قبول

عکس بايد به صورت ديجيتال و با فرمت JPEG باشد. عکس ها می توانند رنگی يا خاکستری باشند اما اگر مونوکروم و با عمق 2 bit color dept باشند، پذيرفته نمی شود.
اندازه و شفافيت (Resolution) عکس ها بايد 240x320 پيکسل ( و یا برعکس)  بوده و عمق رنگ (color depth آن بايد 8 بيت يا ٢٤ بيت رنگی و يا ٨ بيت خاکستری باشد.
اگر از عکستان اسکن می گيريد، اندازه آن عکس بايد ٢ اينچ در ٢ اينچ ( يا 50 ميليمتر در 50 ميليمتر) بوده و Resolution آن dpi 150 باشد. بزرگترين اندازه عکسی که می فرستيد نبايد بيش از 62500 بايت بوده و حتما بايد با فرمت JPEG باشد.
 RESOLUTION: 300 by 300 pixels
عکس های با حجاب مورد قبول است اما صورت شخص بايد کاملا آشکار و رو به دوربين باشد. اما عکس های نظامی و کلاهدار پذيرفته نمی شود.
عکس دسته جمعی برای اعضای خانواده قابل قبول نيست و عکس شخص متقاضی، همسر وی و فرزندان مجرد زير 21 سال بايد هر يک به صورت جداگانه ارسال شود.
اگر اسکنر نداريد مهم نيست . به عکاسی برويد و از او بخواهيد تا از همگی شما عکسهای پاسپورتی ديجيتالی تکی با مشخصات فنی که در بالا ذکر شد گرفته و روی يک ديسک يا سی دی به شما بدهد. شما آن عکس / عکسها را در کامپيوترتان با فرمت JPEG و مثلا با نام خودتان ذخيره کرده سپس آنها را با ايميل به همراه فرم پر شده مشخصات خانواده که در سایت ما قرار دارد برای ما بفرستيد تا مقدمات ثبت نام شما را در قرعه کشی گرین کارت انجام دهیم  .
در صورتی که آپلود و ارسال عکس از طریق اینترنت برای شما مقدور نمی باشد , می توانید روش ثبت نام کتبی را انتخاب کرده و فرم پر شده را که پرینت گرفته اید وعکس های خودتان را با مشخصاتی که گفتیم  ( 50 میلی متر در 50 میلی متر {مربع } )  در عکاسی گرفته و پشت هر کدام نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و سال تولد به میلادی را نوشته  و آنها را به آدرس پستی ما ارسال کنید  
عکسها بايد در دو سه ماهه اخير گرفته شده باشند و صورت شما بايد حداقل نيمی از تصوير باشد. اگر حجاب داريد فقط موهايتان را بپوشانيد اما قرص کامل صورت با گوشها و رو به جلو بدون عينک و بدون کلاه با پشت صحنه و زمينه بی رنگ يا سفيد باشد .
راهنمایی های گرفتن عکس گرفتن
1ـ اگر مجرد هستيد يك عكس، و اگر متأهل يا بچه هاي مجرد زير 21 ساله داريد يك عكس جداگانه از  تک تک  اعضاي خانواده را Scan كنيد: (برای هر نفر یک عکس)
عكس بايد سياه و سفيد يا رنگي و در اندازه 50 ميليمتر در 50 ميليمتر و از روبرو بوده و زمينه (پشت صحنه يا background آن) بي رنگ يا روشن باشد.
راهنمای اسکن عکس ( در صورتی که می خواهید ثبت نام آنلاین انجام دهید)
عكس را در Scanner قرار داده و با مشخصات زير scan كنيد:
Resolution- 150 DPI
Color depth- 24-bit Color
Or: 8-bit grayscale
Maximum 1 mega Size- 62500 bytes
اگر قبلا عكس ديجيتال در كامپيوترتان داريد بايد با همان Color depth بالا ولي با Resolution: 300 pixels wide by 300 pixels high باشد.
بعد‌از اسكن كردن عكس، روي گزينه File كليك كرده و Save as را كليك كنيد و يك نام برايش انتخاب كرده و گزينه JPEG را به عنوان پسوند آن انتخاب كنيد. حالا عكس شما آماده است. 
   نمونه های عکس:
یک نمونه ازعکس قابل قبول
یک نمونه ازعکس قابل قبول


یک نمونه ازعکس قابل قبول

--------------------------------------------------------------------
نمونه عکسهای غیر قابل قبول
عکس خود را رتوش نکنید
عکس خود را عمودی بگیرید



عکس خود را از جلو بگیرید



سر عکس زیادی بزرگ است
سر عکس زیادی کوچک استنمای پشت عکس یکدست نیست
عکس نقطه نقطه است
عکس تار است

کیفیت عکس پایین است
فلش بر روی عینک افتاده است

عکس بیش از حد تیره است
رنگهای عکس غیر واقعی است
کنتراست عکس بالا استروی صورت سایه وجود دارد

نور بیش از حد به صورت تابیده است


پشت عکس سایه افتاده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر